Nathalie

No gym, no problem!

Nu på sommaren och under semestertider är det många som är på resande fot och det blir då ofta svårare att ta sig in på gymmet. Precis så är det för mig nu när jag kör en liten Sverigeturné för att hinna hälsa på alla innan jag åker tillbaka till Mexiko igen. Men no gym, no problem! Styrketräningen löser jag med att köra härliga cirkelpass ute istället. Otroligt effektivt och kul.

Videon ovan är ett exempel på hur mina cirkelpass kan se ut, HÄR har du ett annat alternativ. Det bästa med cirkelpass är att de går att variera i oändlighet.

I cirkelpasset ovan kör jag burpees, ryggresningar, planka med sneda knäindrag och utfall. Dessa har jag valt för att de involverar alla våra stora muskelgrupper, är lätta att utföra vart man än är samt har en låg skaderisk. Jag rekommenderar 5 reps av varje övning, vila 30 sek-1 min efter varje varv, 5-10 varv.

cirkelpass-nathalie-johanssonViktigt att tänka på:

I din burpee ska bröstet nudda i marken, håll emot på nervägen och spänn coren genom hela övningen. Ett mer utmanande alternativt är att göra en armhävning emellan.

I dina utfall tänk på att båda knälederna ska vara ca 90 grader vid utfallet.

I din plankposition tänk på att suga in naveln som om du har en isbit under magen, ryggen ska vara rak. Om knäindragen känns svåra, jobba istället statisk i plankan och sätt upp en tid för hur länge den ska utförs vid varje tillfälle, ex 30 s.

Kör hårt i sommarvärmen och glöm inte att fylla på med vatten! :)

Kategori
Du kanske gillar