5 nyttiga snacks som håller dig på tårna hela dagen!

Blogg, Guide, Kost Att småäta behöver inte vara fel – så länge det INTE får blodsockret att maxas under en kvart för att sedan falla platt. Vi ger dig 5 smarta snacks som är bra att ha till hands när suget kommer.

Det är dags att lägga undan kakorna och läsken. Den moderne kör på nyttigare alternativ och håller sig pigg och fokuserad under hela dagen. Här får du 5 tips!

  1. Grekisk yoghurt & Granola

yogurt-granola-breakfast-4Utöver smaken har grekisk yoghurt många fördelar. En är de nyttiga bakterierna som håller magen glad. Blandat med en granola som innehåller linfrön kommer energinivåerna få en rejäl boost. Häll på lite färska bär för lyxvarianten!

  1. Morötter & Hummus

morothummusEn tesked hummus innehåller 1 gram protein, 1 gram fiber och endast 0,2 gram mättat fett. Morötter är rika på antioxidanter och en bra källa för a-vitamin. Det här snacket håller även infektioner borta.

  1. Äpplen & Jordnötssmör

peanut-butter-apple-dip-15Äpplen är bra på många sätt, ex. motverkar det förstoppning och hjälper en kontrollera vikten. Jordnötssmör är istället extremt proteinrikt (4 gram per tesked) och smakar som bekant riktigt gott!

  1. Mandlar

mandlarMandlar har fler positiva sidor än de flesta råvaror. De är bland annat finfina för att balansera kolesterolnivåer samt bra mot trötthet och hjärtproblem.

  1. Mörk Choklad

chocolate-cafe-dark-mint-2När sockersuget ändå gör sig påmint är mörk choklad ett superalternativ. Mineraler som magnesium är bra för hjärtat och blodsockret hålls på banan.

Att byta ut kakorna mot de här nyttigare alternativen kan vara ett av de smartaste valen du gjort! Vi lovar att du kommer få mer energi (och förhoppningsvis komma i badbyxorna eller bikinin till sommar!

 

Du kanske gillar