Maya Nestorov

Uppstart Vecka 2 #bravalnyavanor – Smidiga Mellanmål

Så var vi inne på vecka 2 av #bravanyavanor, ni som vill fortsätter med förra veckans fokus eller helt enkelt kanske köra ihop det nya temat med det gamla gör det.

Tanken med denna vecka är att minimera risken att falla dit på att köpa och äta oönskade mellanmål när blodsockret dippar. Hjärnan är en komplicerad men samtidigt simpel organism, när vi blir trötta går vi tillbaka till det vi kan. Tyvärr kan vi snickers och marabou och hämtpizza.

Förra veckan var ledorden ”citronvatten”, ”yoga”, ”grön drink” den här veckan fokuserar vi på ”planering” och ”förberedelse”. Vad behöver du blötlägga, köpa in, paketera eller tillaga kvällen innan för att ge dig själv de bästa förutsättningarna att lyckas. Vilka är dina bästa tips på ”smidiga mellanmål”? Har du några smaskiga recept som du vill dela med dig av?

IMG_5304

 

Du som är deltagare gå gärna med i FB-gruppen om du inte redan gjort det. Där kan du tipsa om din blogg eller någon annans om du hittat något inspirerande. Du kan ställa frågor och få pepp om du känner dig vilsen. Om du är en flitig IG-användare dela gärna med dig av bilder och tankar med #bravalnyavanor och om du också råkar vara en bloggare får du gärna länka till det här eller någon av de andra Utmanarbloggarna så vi ser ditt inlägg och kan tipsa vidare. Kom ihåg att sprida länkkärlek om du hittar något som du går igång på, sannolikheten är att du även kan lyfta någon annans dag med den länken.

Titta gärna in och säg hej till de andra starka kvinnorna som är med och sprider ett sunt sätt att leka med maten:

Johanna Zackrisson Älskar, älskar inte
Annie Live it, Love it
Tanja Ekostil.se
Jeanna minaträningstajts
Cilla En träningsblogg och lite till
Elin Elin Wennman
Linda  Härliga Var Dag
Veronica skonpuls.nu
Camilla PT Camilla
Malin  The B.A.B.Y. Network

Kategori
Du kanske gillar