Jennie Nystedt

Tour Gotland!

Hej!
Vilka dagar jag haft! Sjukt intensiva med många plåtningar runtom typ hela Gotland känns det som! Första gången för mig den ön och jag har nästan bara fått bra intryck av allt jag sett och gjort! Och då har vi inte ens haft speciellt bra väder. En sommaridyll!

Det har varit så kul, nästan lite lägerkänsla över det hela då vi både grillat, ätit glass, bott på vandrarhem, tränat, varit uppe tidigt på stranden och även tillbringat mycket tid i bilen med allsång! Vi har pratat och pratat och enda gången det varit tyst är då vi fått mat serverat framför oss! Jag har nog faktiskt fått några av mina finaste sommarminnen från den här sommaren av dessa dagar! Sommarkänslor helt enkelt, även om vädret varit till och från och kanske inte det bästa!

Bitar från mina dagar på Gotland kommer här!

Efter en uppstigning vid 02.40 och en båttur på några timmar anlände vi i Visby kl 8.00 på måndag morgon och då körde vi igång med första plåtningen!

Kikade på ringmuren!

Gänget!

Pausade med glass från ett galet ställe som hade 180 smaker! Det blev för mycket så det slutade med att jag tog samma gamla vanliga smaker!

På eftermiddagen åkte vi till den blå lagunen som faktiskt inte var så häftig som jag trodde att den skulle vara. Kanske berodde på att det inte var så soligt just då! När allt var klart där begav vi oss till Fårö!

Efter incheckning och en mycket efterlängtad dusch på Fårö fick vi äntligen sitta ner och äta middag tillsammans allihopa! Jag och Sophie hittade hallon efter maten som vi med nöd och näppe kunde slita oss ifrån, men tillslut. Stupade i säng vid 21.30 och kan nog säga att det var längesen jag hade en sån lång måndag. Men också en sån spännande måndag!

Tisdag morgon och vi skulle egentligen köra en soluppgångsplåtning men den flyttades till dagen därpå vilket inte gjorde så mycket då vi kunde sova ikapp lite förlorad sömn. Dagens första stopp blev istället en liten fiskeby på Fårö! Väldigt liten alltså!

Alla stenar är så fina, så ljusa i färgen!

Tillslut kom solen och vi kunde faktiskt ligga och sola en stund! Dagen fortsatte med en lunch och ett träningspass! Jag hakade på en tjej och hennes kille som tävlar i friidrott, intervaller stod på deras schema så intervaller det blev!

Vi drog till Raukarna på kvällen där vi grillade och lekte med kameran! Fruktansvärt härligt att sitta där ute och fixa mat (utan kniv/bestick)! Älskar att äta ute! När det blev mörkt åkte vi hem för att sova fram till klockan 03.00 då det var uppstigning!

Det blev ingen riktig soluppgång som vi hoppats på men jag tror det blev grymt ändå! Det blev däremot en del promenerande på stranden och vid 6.00 tror jag vi var klara för att åka tillbaka och sova lite innan frukosten skulle öppna! Men eftersom fotografen är spontan så stannade vi till snabbt till på orörd mark med vackra blommor! Sen, skulle vi sova vilket alla utom jag kunde. Var mest bara hungrig och tillslut blev klockan frukost!

Vi lämnade Fårö och vårt mål var därefter Tofta!

Klara i Tofta och framme i Visby igen!

Sista timmarna i Visby gick vi runt och kikade! Jag hittade en ring som jag köpte och det får vara mitt lilla minne från dom här dagarna! Ville verkligen hitta någon liten grej och ringen var perfekt! Brukar ha svårt för att fastna för smycken men han som sålde hade massor av fina saker!

Nu sitter jag på båten (inte den på bilden då, utan en större). Jag skulle egentligen åkt inatt och fått ännu en halvt sömnlös natt men nu hann jag med en tidigare båt hem, vilket känns som en bättre uppladdning inför lördag än att sova endast 4 timmar i natt igen! Jag är så tacksam som fått följa med på den här Gotlandsturen och fått ytterligare lite sommarkänslor! Det har ju inte varit någon överflöd av dom precis! Och sen, vilket jäkla gäng vi varit:)

Nu är jag lite trött och himla glad. Imorogn jobbar jag några timmar i repan och sen blir det raka vägen hem till Östersund! Fick lite mersmak av semesterlivet dom här dagarna så det passar mig bra att komma hem lite. Jag längtar faktiskt väldigt mycket!