Sophie Odelberg

Den bästa barmarksträningen!

I helgen var jag och körde backträning igen som jag nämnde i det förra inlägget. Måste bara tipsa om min favvoövning för att förbättra uthålligheten i benen. Det är hopp i nedförsbacke där du ska hålla ca 90 grader i knäna, statiskt hela vägen genom hoppet. Den är helt sinnessjukt effektiv för framsida lår. Första gången jag någonsin gjorde den här kunde jag inte gå på en vecka. Då hade jag aldrig klarat att hoppa ned för halva Hammarbybacken såhär.

Passet liknar förra veckans:

  • uppvärmning ca 3 km löpning platt
  • 3 gr upp för Hammarbybacken uppdelat i 3 intervaller i max, löpning nedför
  • 100 utfallssteg nedförsbacke
  • 100 utfallstteg uppförsbacke
  • hoppa 90 gradershopp nedför halva hammarbybacken. Jag slutade räkna när jag kommit till 200 haha

Sjukt nog känner jag mig fräsch i benen idag när jag klättrade. Lite känner jag av det men inte särskilt mycket. Haha vem vet, kanske vaknar i morgon och inte kan gå:P!

14699590_10157536028145623_1034779603_o

 

 

Du kanske gillar