Castillo

WHEN YOUR HORMONES SAY NO

PMS träningPMS träning

Vissa dagar (Läs: typ en gång i månaden – Läs: PMS träning) säger min kropp bara Nej. Den är tung, motivationslös och allmänt trött. Igår (och fortfarande lite idag) var en sån dag. Jag vaknade efter 8 timmars sömn – dödstrött. Kom in på gymmet för min förmiddagsklient och väl i PT-modet kommer jag igång och är hur pepp som helst men så snart vi säger hej då blir det pyspunka. Det är gaaaanska jobbigt att träna då och enligt mitt tycke så blir det inget vidare bra träningspass i det här läget ändå. Vad gör vi då? Vi är flexibla och planerar om! Det skulle varit ett överkroppspass igår men det blev en power walk på 1 mil. Det var inte tänkt att det skulle bli så långt, jag skulle egentligen bara ta en omväg hem men med lite fint väder och en grym podcast i hörlurarna så blev det bara så :) Jag kan inte påstå att jag kände mig pigg efter promenaden (det skulle vara alldeles för nice) men det kändes bra att ha gjort någonting fysiskt.

Idag kändes det fortfarande lite tungt så istället för att pusha mig själv till vettig träning så fick Martha göra det. Hon håller i kettlebell-passen på Balance på torsdagar och fyfan vad jobbigt det var! Jag tenderar att pressa mig själv betydligt mer när det finns folk runt omkring som ser på. Man vill ju inte inte vara bäst :P

PMS träning är något som många tycker är jobbigt och jag är definitivt en av dom. Min filosofi är att om du inte orkar göra ett piss, gör inte ett piss. Men har du lite ork i benen och kan ta en omväg på vägen hem så gör gärna det. Det lindrar faktiskt mensvärk och du har inte lika dåligt samvete när du senare stoppar i dig PMS-chokladen ;)

Happy period ♡

 

Du kanske gillar