Castillo

HABIT HACK: LOWER THE BAR

(Scrolla ner för svenska)

Every Tuesday I share a Habit Hack. They are tricks I use in my personal life an with my PT-clients to make it easier for us to make changes in our everyday life. In my work it mostly revolves around health, meaning exercise, nutrition, sleep and stress. But the hacks can of course be used in any aspect of your life.

Habit hack: Lower the bar.

We are a couple weeks into January now. The first week of your new healthy life probably went really good. You were super motivated everytime you went to the gym and you were convinced that this time you’d stick with your new habits! But now, a couple of weeks in, work, children and everything else is starting to get in the way of your new routines. It’s getting harder to get to the gym and being stressed makes it difficult to find the time to make those healthy meals. Recognize yourself? You are not the only one!

Basically it’s all about priorities, but of course it’s easier said than done. In this weeks habit hack I encourage you to lower the bar. By lowering your expectations we can actually get more done. A gym session normally takes about an hour, then add time for changing clothes, showering and the trip back and forth, this easily adds up to two hours and that can feel really hard to fit in to your daily life. But you dont need to be at the gym for a full hour. Instead, promise yourself you’ll do three exercises. Doing just three exercises doesn’t take much time and you probably wont even sweat enough to need to take your shower at the gym. Three is, of course, better than zero BUT that is not the main goal here. Once at the gym, in workout clothes and already working out, it is much easier to motivate yourself to do a couple more exercises. I mean, you’re already there, right? And even if you choose to only do your three exercises you’ve done what you promised yourself you’d do and that is great!

I hope this hack helps you get to gym more often and feel more at saticfied with your efforts. Lower the bar and train more by expecting less!

Love ♡

More Habit hacks:
HABIT HACK: The magical clean slate
HABIT HACK: Be free

HABIT HACK: Bedtime struggles
HABIT HACK: Holiday foods 
HABIT HACK: Do it every day
HABIT HACK: Pairing

///

Varje tisdag delar jag med mig av en Habit Hack. Det är olika knep som jag använder mig utav både hos mig själv och med mina klienter för att underlätta förändringar i våra beteenden. I mitt jobb gäller det förstås oftast hälsa vilket involverar allt ifrån träning, sömn, kost, stress och vardagspussel. Men hacksen kan såklart tillämpas till allt möjligt.

Habit hack: Sänk ribban.

Det har gått ett par veckor på det nya året och första veckan gick det asbra att ta sig till gymmet och träna, äta hälsosamt och komma i säng i tid. Du var supermotiverad och övertygad om att den här gången kommer det minsann att funka! Men nu, ett par veckor in, börjar vardagen med jobb, barn och andra måsten krypa sig närmre och närmre inpå. Det blir svårare att ta sig iväg till träningarna och i stressen finner du inte tid att laga nyttiga matlådor. Känner du igen dig? Det är vi många som gör!

I själva verket handlar det förstås om prioriteringar, men det är precis som med mycket annat lättare sagt än gjort. Veckan habit hack går ut på att sänka ribban. Genom att sänka kraven och förväntningarna på oss själva kan vi faktiskt få mer gjort. En tripp till gymmet med tid för både ombyte, dusch och transportsträcka kan lätt gå på 2 timmar och det kan kännas riktigt motigt och svårt att få till. Men du behöver inte vara på gymmet i 1 timme. Lova dig själv istället att du ska gå till gymmet och göra tre övningar. Bara tre övningar tar inte lång tid och du blir förmodligen inte så pass svettig att du måste duscha på gymmet. Tre är självklart bättre än noll MEN det är inte det som är knepet här. När du väl står där på gymmet ombytt och igång med träningen, är det betydligt lättare att motivera sig själv till att köra ytterligare ett par övningar. Du är ju redan på plats, lika bra att ta vara på tiden. Och om du skulle välja att gå hem efter dina tre övningar, ja då har du gjort det du lovade dig själv att göra och det är ju toppen!

Jag hoppas att denna hack hjälper dig att komma till gymmet oftare och känna dig mer nöjd med din insats. Träna mer genom att sänka ribban till träningen helt enkelt :)

Puss & kram ♡

Flera Habit hacks:
HABIT HACK: The magical clean slate
HABIT HACK: Be free

HABIT HACK: Bedtime struggles
HABIT HACK: Holiday foods 
HABIT HACK: Do it every day
HABIT HACK: Pairing

Du kanske gillar