Karin Rahm

6 kvällsrutiner som skapar en fantastisk morgondag

Att vakna av att klockan ringer på morgonen och känna sig alldeles slut, jo, de flesta av oss känner igen det. Men det finns saker vi kan göra för att starta vår dag på bästa sätt. Följ de här kvällsrutinerna och din morgon kommer genast kännas mycket bättre.

1) Tänk på drickat Att ta ett glas vin eller en öl med vännerna kan kännas lockande men det gynnar inte din morgondag. Njut istället av en god och nyttig drink.

2) Ät ett kvällsmål Ett litet kvällsmål kan göra din nattsömn bättre. Satsa på något litet och gott, inga tunga måltider.

3) Plocka i ordning Att plocka ordning i hemmet innan jag lägger mig ger mig något form av lugn. Dessutom brukar jag packa träningsväskan innan jag går till sängs, på så sätt sparar jag tid på morgonen och slipper slänga i mig frukosten.

4) Gör en kom ihåg-lista För att inte glömma något under dagen skriver jag ner saker jag inte ska glömma på en to do-lista. Fördelen är inte bara att jag kommer ihåg allt jag ska göra utan det ger också någon form av tillfredsställelse när jag får stryka en punkt när den är avklarad.

5) Kasta ut elektroniken Mobiltelefoner, datorer och tv-apparater hör inte hemma i ett sovrum. Sovrummet ska vara ett rum för vila och avkoppling så det är dags att koppla ner för att koppla av.

6) Lägg dig i tid Lyssna på din kropp och lägg dig när du är trött. Det här kan vara den tuffaste av punkterna, för jag ska ju bara… Men att få ordentligt med sömn (åtminstone sju timmar) gör att morgondagens uppgifter faktiskt kommer kännas enklare att ta itu med.

Sover du tillräckligt?

Sover du tillräckligt?

//English

Today you can read about my bedtime rituals that make me jump out of bed in the morning. Well, almost…

Du kanske gillar