Jennie Nystedt

2 WODDAR – Pulshöjande och med fokus på överkroppen!

Ibland när jag vill ”skaka om” lite i min träning så lägger jag in den här typen av pass. Liknande crossfit kan man väl säga, bara de att jag slänger ihop dom själv och kör direkt på mitt vanliga gym och inte en specifik box. Jag tycker det är sjukt roligt och älskar känslan efter just denna typ av pass!

thumb_SAM_0409_1024

Igår var tanken att låta benen vila lite, så därför valde jag övningar som fokuserar mer på puls och överkropp. Det är såklart svårt att inte få med benen alls, men jag tycker jag lyckades rätt bra!

5 varv av detta:

  • Roddmaskin  – 150 m
  • Pressar – 10 stycken x 25 kg
  • Hög rodd i TRX – 10 st
  • KB swing – 12 stycken med 24 kg
  • Russian twist – 25 stycken med 10 kg
  • Boxjump – 10 stycken

Detta tog ca 35 minuter. Därefter gjorde jag 5 varv av denna:

  • Farmerswalk – 50 m med 20 kg KB i varje hand
  • Chins – 6 stycken
  • Stötar – 6 stycken med 30 kg
  • Toes to bar – 8 stycken

Totalt tog allt lite mer än en timma! Sen var jag trött och glad och kunde gå hemåt för att göra med redo för bad!

JN

Du kanske gillar