Karin Rahm

13 kom i form-tips för latmasken

Kommer du inte iväg till gymmet? Nu är det slut på ursäkter! Här kommer 13 tips för dig som är av den latare sorten.

Håll träningen kort

Kör ett kort och intensivt pass istället för ett långt lågintensivt, då hinner du inte bli uttråkad och ge upp. Ge järnet och gå hem.

Få det avklarat

Börja morgonen med ett träningspass. På så sätt blir det inte att du hoppar över träningen när du känner dig trött på eftermiddagen.

Två i ett

Du behöver inte köra ett cardio pass och ett styrkepass. Gör båda på samma gång när du ändå är igång.

Ligg ner

Ja, du kan faktiskt utgå från din favoritposition. Massor av bra övningar som ger fina resultat utgår från en liggande position. Här hittar du till exempel en superövning som ger ett riktigt lyft åt rumpan.

Utnyttja reklamavbrotten

Passa på att köra miniworkouts under reklamavbrotten. Du hinner med en hel del situps, squats och rygglyft under de minuterna. Om du ser en hel långfilm får du totalt sett en riktigt bra träningstid.

Umgås

Boka en träningsdate med bästa vännerna en dag i veckan. Det är roligare att träna tillsammans och dessutom är det svårare att ställa in ett pass om man lovat någon annan.

Packa träningsväskan kvällen innan

Om väskan står färdigpackad i hallen på morgonen slipper du stressa runt och slita i lådorna innan du ska hinna med bussen till jobbet. Du får en mer harmonisk morgon och du har ingen ursäkt att ställa in dagens träning.

Cykelpendla

Har du möjlighet att cykla eller gå till jobbet istället för att ta bilen eller bussen? Är det för långt? Cykla halvvägs, du bränner extra kalorier och får trängas en kortare stund i kollektivtrafiken.

Vardagsträna

Du kan alltid lägga in lite träning medan du gör vardagssysslorna. Gör tåhävningar när du diskar eller squats när du borstar tänderna. Sysslorna blir roligare och du får träningen på köpet.

Få till en rutin

När dina träningspass blir en återkommande rutin kommer de att kännas så självklara att du inte behöver ifrågasätta dem. Ha minst ett stående pass som du kör samma tid varje vecka.

Ta 10 minuter

Ett kortare pass är bättre än inget. Testa till exempel Candice Swanepoels favoritövningar för att behålla Victoria Secretmodellkroppen.

Ta en fika

För trött för att ta dig till gymmet? Unna dig en kopp kaffe eller grönt te. Du får din energi tillbaka och dessutom har kaffe visat sig öka din träningskapacitet.

Få inspiration på Instagram

Om du börjar följa personer på Instagram som inspirerar till ett aktivt liv kommer du bli mer motiverad att ta efter den hälsosamma livsstilen. Du kommer att få en påminnelse i ditt flöde varje dag. Adda mig till att börja med! :)

//English

Today I am giving the lazy girl 13 tips to get in shape with (almost) no effort. Curious? Use Google Translate.

 

Du kanske gillar