Vicky Flod

Annons

Yoga – skulderstående

Skulderstående

gtwgytpa

Skulderstående

Skulderstående är inte alltid helt enkelt för alla så kom ihåg att aldrig pressa dig.

Gör så här

Ligg ned på rygg och dra in skulderbladen mot ryggraden och låt dem glida ned mot baken. Dra huvudet och nacken bort från kroppen.

Gå in med hälarna mot baken, lyft upp höften från mattan, dra in armbågarna och sätt händerna i ländryggen

Undvik att hoppa upp i ställningen. Fortsätt istället att lyfta upp höften och dra knä närmre huvud.

Tryck  bakhuvudet ned i mattan, du kan vandra in med händerna närmare skulderbladen, rikta svanskotan mot taket och på en inandning sträcker du benen mot taget med fötterna nära ihop.

Kanske du behöver pressa överarmarna ned i mattan och placera skulderna närmare in mot ryggen.

Tänk på att sträva efter en lång nacke ifrån kroppen så att du kan andas bra.

För att rulla ned drar du in knän mot överkropp och underarmarna lägger du ned på mattan och sakta rullar du ned.

Ps. Till att börja med kan du göra den här övningen med ett bålster eller mot en vägg.

Kategori
Du kanske gillar

LÖPSKOLAN del 4 – Fem övningar som gör dig till en bättre löpare

LÖPSKOLAN del 3 – boosta din löpning! 3 tekniktips från elitlöparen Charlotte Schönbeck

LÖPSKOLAN del 2 – Utrustning

Happiness Challenge, Dag 16 – Sätt upp långsiktiga mål

Jag nyper mig själv i armen!

Annons
Ladda mer innehåll
Hälsa