Karin Rahm

Backträning

backträning

Dags för backträning.

backträning

Så gött att träna ute på hösten!

Jag har så smått börjat tänka lite på  träningen inför resan till Kilimanjaro. Känner att jag har en hyfsat bra grundfysik och kommer väl inte ändra min träning så mycket inför bestigningen. Kommer att träna på som vanligt men försöka lägga in lite mer vandring med ryggsäck och ett pass med backträning i veckan.

Dags att köra backträning

Igår gick jag bort till Albybacken för att köra lite backträning. Blev ungefär 45 minuter upp och ner för backen. Och det var rejält jobbigt! Med andra ord behöver jag jobba mer med detta innan 1 februari, då flyget går till Tanzania.

Det var jobbigt rent konditionsmässigt men jag kände även av i mina knän på kvällen. Bäst att börja stärka upp dem ordentligt också. Är dock inte det minsta orolig för att inte kroppen ska räcka till när det kommer till varken kondition eller styrka. Kommer koppla på pannbenet och då är jag svår att hejda, ha ha!

Den enda rädslan jag har idag är inför hur jag kommer fixa höjden. Som jag förstår får alla huvudvärk, mår illa och får sömnsvårigheter så det räknar jag ju kallt med. Håller bara tummarna att jag pallar!

Kommande veckorna ska jag försöka investera i lite prylar också; typ varmaste sovsäcken, ett bra liggunderlag, en ny ryggsäck, en svinvarm dunjacka, nya vandringskängor, stavar, skalkläder… Ja, ni hör, det är en hel del att tänka på innan resan. Men som tur är har jag gott om tid än så länge.

Har någon av er gjort liknande resa och har tips på bra grejer så varsågod att kommentera här i  bloggen eller skicka mig ett DM på Facebook HÄR eller Instagram HÄR.

Puss på er!

/K

Läs föregående inlägg HÄR

För mer inspiration följ mig på Instagram HÄR , Facebook HÄR och Bloglovin´HÄR

 

Kategori
Du kanske gillar
Hälsa