Annons

Equinox i ny kontroversiell kampanj

Vi kan inte låta bli att älska Equinox, den amerikanska premium-gymkedjan som hela tiden utmanar gängse normer inom hälsomarknadsföring och skapar maximalt pr-genomslag (bevisligen).

3055165-inline-s-5-equinox-demands-fierce-commitment-in-bold-new-year-ad-campaign

Deras formspråk är på gränsen till vad som är politiskt korrekt och många anspelningar görs på sex och modevärlden. Modellerna är modeller (inte atleter i den traditionella bemärkelsen), det är mycket naket och bilderna ofta mörkt provokativa.

3055165-inline-s-5-equinox-demands-fierce-commitment-in-bold-new-year-ad-campaign

I senaste kampanjen uppmanar Equinox oss att förbinda oss till något ”Commit to something”. Även om alla på bilderna är vältränade så handlar inte kampanjen om deras kroppar. Om du ska ha en katt, varför inte ett dussin? Om pengar är din grej, varför inte gå hela vägen och bada i dem? Oavsett vad du gör, gör det helhjärtat hela vägen.

3055165-slide-s-7-equinox-demands-fierce-commitment-in-bold-new-year-ad-campaign

De mest omtalade bilden är på skådespelaren och arvtagaren Lydia Hearst som poserar ammandes på en restaurang. Så klart med Equinox tagline, ”It’s not fitness. It’s life.”

Taggar
Kategori
Du kanske gillar
Hälsa