Karin Rahm

Annons

Happiness Challenge, Dag 21 – 5 minuters meditation

Att meditera några minuter varje dag hjälper dig att stressa ner, får dig att må bättre och kan faktiskt få värk att försvinna.

Det finns en mängd olika sätt att meditera. Ett sätt är att scanna igenom kroppen kroppsdel för kroppsdel. Det är det dagens utmaning går ut på.

Börja med att sätta dig bekvämt på en tyst plats där du får vara ifred. Sätt din timer på 5 minuter och börja andas normalt medan du tänker på en kroppsdel i taget. Börja med att lägga allt ditt fokus på dina tår, gå vidare upp till anklarna, vaderna, dina knän , låren och så vidare genom hela kroppen. Försök att slappna av helt i den kroppsdel du fokuserar på. Andas fem medvetna andetag per kroppsdel och de fem minuterna kommer flyga iväg.

Här hittar du tidigare dagars utmaningar:

Dag 1 HÄR Dag 2 HÄR Dag 3 HÄR Dag 4 HÄR Dag 5 HÄR Dag 6 HÄR Dag 7 HÄR Dag 8 HÄR Dag 9 HÄR Dag 10 HÄR Dag 11 HÄR Dag 12 HÄR Dag 13 HÄR Dag 14 HÄR Dag 15 HÄR Dag 16 HÄR Dag 17 HÄR Dag 18 HÄR Dag 19 HÄR Dag 20 HÄR

Meditate for 5 minutes.

Happiness Challenge, Day 21 – 5 minutes meditation

To meditate a few minutes every day will help you stress down, makes you feel better and may actually make pain disappear.

There are many different ways to meditate. One way is to scan through the body limb by limb. That is what today’s challenge is all about.

Begin to sit comfortably in a quiet place where you can be alone. Set your timer on 5 minutes and start breathing normally while you think of one body part at a time. Start by putting all your focus on your toes, move up to your ankles, your calves, your knees, your thighs, and so on through the entire body. Try to relax completely in the body part you focus on. Breathe five conscious breaths per body part and the five minutes will fly away.

You can find the previous challenges here:Day 1 HERE, Day 2 HERE, Day 3 HERE, Day 4 HERE, Day 5 HERE Day 6 HERE Day 7 HERE Day 8 HERE Day 9 HERE Day 10 HERE Day 11 HERE Day 12 HERE Day 13 HERE Day 14 HERE Day 15 HERE Day 16 HERE Day 17 HERE Day 18 HERE Day 19 HERE Day 20 HERE

Du kanske gillar

LÖPSKOLAN del 4 – Fem övningar som gör dig till en bättre löpare

LÖPSKOLAN del 3 – boosta din löpning! 3 tekniktips från elitlöparen Charlotte Schönbeck

LÖPSKOLAN del 2 – Utrustning

Happiness Challenge, Dag 16 – Sätt upp långsiktiga mål

Jag nyper mig själv i armen!

Annons
Ladda mer innehåll
Hälsa