Castillo

Annons

Dödsintervallerna

Jag hade nästan gett upp hoppet om att nånsin tycka att kondition skulle vara roligt. Idag var tredje gången som jag kört mina nya intervaller och det är så himla skönt att ha hittat en konditionsträning som jag faktiskt tycker är riktigt rolig och skön. Jag sprang dem för första gången i torsdags och då höll jag verkligen på att dö! Jag hade blodmak i munnen och benen var tunga som bly när jag fortfarande hade en tredjedel av passet kvar. Min puls var uppe i 187 genom hela passet och det tog lång tid för mig att varva ner och bli människa igen. I lördags gick det lite lättare och idag gick det ännu lättare. Det är så himla roligt att känna en sån markant förbättring så numera längtar jag till mina konditionspass!

1 minut löpning / 30 sekunder vila / 5 gånger / 3 set
Du ska öka hastigheten med 0,5 km/h per intervall.
När du kommit upp till ditt max så har du 2 minuter vila och sen börjar du om på din lägsta fart igen och det gör du 3 gånger.
Utgå ifrån att den sista minuten ska vara så snabbt du bara orkar.
Mina intervaller såg ut såhär: 11 km/h – 11,5 km/h – 12 km/h – 12,5 km/h – 13 km/h – x3

intervaller cristina castillo
cristina castillo intervallercristina castillocristina castillocristina castillo

 

Kategori
Du kanske gillar

Recept: Raw Food Kanelbullar

STHLM Heartbeat – vilket fantastiskt träningsevent!

Fler kvinnor dras till extrema Red Bull Nordenskiöldsloppet

Tre appar som gör vardagen lite smidigare

De utses till Årets äventyrare 2016

Annons
Ladda mer innehåll
Hälsa