Castillo

Annons

HABIT HACK: IF THEN

(Scrolla ner för svenska)

Every Tuesday I share a Habit Hack. They are tricks I use in my personal life an with my PT-clients to make it easier for us to make changes in our everyday life. In my work it mostly revolves around health, meaning exercise, nutrition, sleep and stress. But the hacks can of course be used in any aspect of your life.

Habit hack: If then.

When we decide to form new habits, we are often excited and super motivated. We envision how we’ll work out regularly, make healthy food choices and get to bed on time. I love the fantasy of ​​this perfectly balanced lifestyle. Then reality checks in. In the real world, no one has understood that you are a new person. Friends want to have a drink, sweets are offered as usual at the office and your partner suggests seeing a movie late at night. ”If everyone else could just stops suggesting these things, everything would go so smoothly!”.

You can not change others, you can only change yourself. Even though you’ve done a major change in yourself, your sorroundings haven’t. And you being prepared for this is essential for you to succeed in adapting to your new lifestyle. If then-planning a simple tool to tackle the speed bumps that real life serves you.

Here are some examples of my own if thens:
If I am invited to go for a ”fika” (google it), then I’ll order only a coffee.
If I want to get an administrative work done, then I make sure to be alone so I don’t get distracted by others.
If I have planned a workout, then I change into active wear asap so I don’t have time to make up an excuse.
If I get a sweet tooth, then I wait to buy anything until I’ve eaten a main course.
If I’m staying at a hotel, then I only eat the sweets from the breakfast buffet (like croissants, nutella, etc.) on the last day of my stay.

If then planning helps you to cope with high-risk situations. Because if you’ve decided how to act in a certain situation beforehand, you don’tneed to make any decisions in the moment. You’ve already decided what to do when you’re invited for a drink or when you’re going on vacation, or get hungry for chocolate.

Now take a moment and identify your high-risk situations and decide how to act when they show up. I hope this hack will help you to live your life the way you want to! 

Love ♡

More Habit hacks:
HABIT HACK: Lower the bar
HABIT HACK: The magical clean slate

HABIT HACK: Be free
HABIT HACK: Bedtime struggles
HABIT HACK: Holiday foods 
HABIT HACK: Do it every day
HABIT HACK: Pairing

///

Varje tisdag delar jag med mig av en Habit Hack. Det är olika knep som jag använder mig utav både hos mig själv och med mina klienter för att underlätta förändringar i våra beteenden. I mitt jobb gäller det förstås oftast hälsa vilket involverar allt ifrån träning, sömn, kost, stress och vardagspussel. Men hacksen kan såklart tillämpas till allt möjligt.

Habit hack: Om då-planering

När vi bestämmer oss för att forma nya vanor är vi ofta peppade och supermotiverade. Vi ser framför oss hur vi kommer träna oftare, göra hälsosamma kostval och komma i säng i tid. Jag njuter bara av tanken på att ha stenkoll på mina hälsosamma rutiner. Sen slängs vi in i den verkliga världen. I verkligheten har ingen förstått att du är en ny människa. Vänner vill ta en drink, fika erbjuds som vanligt på kontoret och partnern vill se en film sent på kvällen. ”Om alla andra bara kunde sluta bjuda med mig på sånt så skulle allt gå så smidigt!”.

Varning för klyscha! Du kan inte förändra andra, du kan bara förändra dig själv.
Även fast du gjort en helomvändning i dig själv så har inte din omgivning gjort det. Och att du förbereder dig på det är avgörande för att du ska lyckas hålla fast vid din nya livsstil. Om då-planering är ett toppenbra verktyg för att tackla verklighetens farthinder.
Här är några exempel på mina egna om då:
Om jag blir bjuden på fika, ska jag bara ta en kaffe.
Om jag vill få administrativ jobb gjort, ser jag till att vara ensam så jag inte blir distraherad av andra pga min nyfikenhet.
Om jag ska träna, byter jag om direkt så jag inte hinner hitta på ursäkter.
Om jag blir sugen på godis, väntar jag med att köpa något tills jag ätit närmsta huvudmål.
Om jag bor på hotell, ska jag bara äta det onyttiga på frukostbuffén (tänk croissanter, nutella, osv) den sista dagen.
Om då-planering hjälper dig alltså att klara av högrisk-situationer. För om du i förväg har bestämt hur du ska agera i en viss situation så behöver du inte fatta några beslut i stunden. Du har helt enkelt redan bestämt hur du ska göra när du blir bjuden på en drink eller ska på semester eller blir sugen på choklad.
Ta nu en stund och identifiera dina högrisk-situationer och bestäm dig för hur du ska agera när de dyker upp. Jag hoppas att denna hack hjälper dig att leva som Du vill!

Puss & kram ♡

Flera Habit hacks:
HABIT HACK: Lower the bar
HABIT HACK: The magical clean slate

HABIT HACK: Be free

HABIT HACK: Bedtime struggles
HABIT HACK: Holiday foods 
HABIT HACK: Do it every day
HABIT HACK: Pairing

hälsosamma rutiner

hälsosamma rutiner

Du kanske gillar

Recept: Raw Food Kanelbullar

STHLM Heartbeat – vilket fantastiskt träningsevent!

Fler kvinnor dras till extrema Red Bull Nordenskiöldsloppet

Tre appar som gör vardagen lite smidigare

De utses till Årets äventyrare 2016

Annons
Ladda mer innehåll
Hälsa