Castillo

  • Om bloggen

    Om bloggen

    Jag är en naturlig soffpotatis som älskar träning och hälsa. Det kan låta motsägelsefullt men så är det. Under min uppväxt har jag alltid varit den stillasittande, tv-tittande, pysseltjejen och det är fortfarande en stor del utav mig. Skillnaden nu är att jag hittat träningen och föll pladask för livet som personlig tränare och hälsocoach vilket numera är min passion, drivkraft och mitt jobb. Jag älskar att dricka vin med mina vänner och trycka en hel påse chips själv framför gamla repriser samtidigt som jag älskar att känna mig stark och snygg i min egen kropp, klara mina träningsmål och upptäcka världen och utmana mig själv genom nya äventyr.

    Att leva ett hälsosamt liv ska vara lätt, ledigt och roligt och inte konkurrera med din vardag, utan snarare vara en del utav den.

    Eat clean, stay fit and have a burger to stay sane.

  • Arkiv
    Titel Datum
    HAPPIER FITNESS
    RELEVÉ
    BILLY ELLIOT
    NIGHTMARE
    cristina castillo HABIT HACK: SLOW IS SMOOTH
    MONDAY MOTIVATION
    WEEKEND
    plyometric PLYOMETRIC LEG CIRCUIT

    Not Found

    Sorry, but you are looking for something that isn't here.

  • Kategorier
Annons

HABIT HACK: HOLIDAY FOODS

Varje tisdag delar jag med mig av en Habit Hack. Det är olika knep som jag använder mig utav både hos mig själv och med mina klienter för att underlätta förändringar i våra beteenden. I mitt jobb gäller det förstås oftast hälsa vilket involverar allt ifrån träning, sömn, kost, stress och vardagspussel. Men hacksen kan såklart tillämpas till allt möjligt.

Habit hack: Är de små får man ta två

Julen närmar sig och det innebär att vi titt som tätt blir bjudna på adventsfika och julbord. Oftast är det av goda vänner, familj eller via jobbet så vi vill helst inte välja bort dem hur som helst och det känns oartigt att inte ta del av maten eller lussekatten.

När vi banar in nya matvanor är ju medvetenhet och disciplin A och O. Men hur bra det än är för din kropp att du ger den hälsosam mat så är det lika viktigt att kunna njuta av ett ångestfritt julfirande. Hur gör vi då för att kunna njuta av fikat, julmaten och julstämningen utan att känna att vi ”förstör” allt vi jobbat för?

Veckans habit hack handlar om precis det här. Och det är faktiskt en ganska enkel lösning när man väl säger det högt.

När vi bjuder in till julmys är det oftast en buffé av godsaker och vi faller in i bufféfällan och tar alldeles för mycket mat. Sen sitter vi ofta kvar väldigt länge, eftersom det inte bara är en måltid utan även en social sammankomst, och då tar vi en andra runda. Särskilt hemma hos min familj är det inte ok att bara ta en portion. Eller ”inte ok” kanske är att ta i men jag vet att mormor gärna vill att man tar två omgångar. Hon har ju lagat mat åt släkten med kärlek och vill förstås att vi ska tycka om det och ta emot så mycket som möjligt av hennes kärlek. Vilket vi gör, vare sig vi är mätta eller inte.

Mitt trick i såna här situationer är att ta en extra liten första portion. På så sätt kan jag ta en andra runda och visa att jag tyckte det var gott, få mormor att känna sig stolt och glad utan att jag behöver äta mer än jag vill. Det är en win win!

Hoppas att veckans habit hack gör din jul lite härligare.

Kram ♡

Flera Habit hacks: 
HABIT HACK : Do it every day
HABIT HACK: Pairing

julbord

 

Du kanske gillar
Hälsa